Σε έναν κόσμο όπου κυριαρχούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι τηλεοπτικές διαφημίσεις, η διανομή έντυπου υλικού, όπως είναι τα φυλλάδια μάρκετινγκ, συχνά παραβλέπεται και χαρακτηρίζεται ως κάτι παλιομοδίτικο ή αναποτελεσματικό. Ισχύει, όμως, κάτι τέτοιο; Η χρήση φυλλαδίων για την προώθηση της επιχείρησης ή ενός προϊόντος μπορεί να έχει πολλά πλεονεκτήματα, ειδικά για μικρές, τοπικές επιχειρήσεις που θέλουν να περάσουν άμεσα το μήνυμά τους στον κόσμο. Τα φυλλάδια είναι πιο προσιτά στο κοινό, λόγω του ότι είναι κάτι χειροπιαστό. Με τα κατάλληλα χρώματα και σχέδια, μπορούμε να προξενήσουμε το ενδιαφέρον των περαστικών ώστε να τα ανοίξουν και να τα διαβάσουν. Παράλληλα, η διανομή φυλλαδίων μπορεί να γίνει σε σημεία που υπάρχει αρκετός κόσμος όλες τις ώρες.
Η διανομή φυλλαδίων στην Αθήνα αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις, διευκολύνει αρκετές επιχειρήσεις να μοιράσουν φυλλάδια με προσφορές ή εκπτωτικά κουπόνια για προϊόντα ή νέες υπηρεσίες σε εκατομμύρια κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι η διανομή φυλλαδίων σε μετρό είναι μια δημοφιλής επιλογή για πολλές τοπικές επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, ένα καφέ που βρίσκεται στην έξοδο ενός σταθμού και θέλει να εξυπηρετήσει τους επιβάτες που φθάνουν στην περιοχή, σίγουρα θα σκεφτεί να επενδύσει σε μια διανομή φυλλαδίων, προσφέροντας διάφορες εκπτώσεις σε προϊόντα για όσους ταξιδεύουν με το μετρό.
Ένα άλλο σκεπτικό που έχει τοπικιστικό χαρακτήρα είναι και η διανομή φυλλαδίων στα σπίτια πόρτα-πόρτα. Αυτό μπορεί να έχει άμεσο αντίκτυπο, ειδικά αν σε μια γειτονιά έχει ανοίξει ένα καινούριο σουπερμάρκετ και θέλει να προσεγγίσει τους κατοίκους της περιοχής με δελεαστικές προσφορές. Αυτός ο τρόπος διανομής είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και οικονομικός για να προωθήσει κάποιος την επωνυμία της επιχείρησής του τοπικά.
Αντίθετα, οι ψηφιακές διαφημίσεις μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή των μηχανών αναζήτησης μπορεί να μην είναι τόσο εστιασμένες σε συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο. Για παράδειγμα, μπορεί μια εταιρεία να ξοδεύει αρκετά χρήματα για να προωθήσει τις υπηρεσίες της μέσω ενός καναλιού προβολής βίντεο, αλλά οι διαφημίσεις να εμφανίζονται και εκτός περιοχής ενδιαφέροντος. Αυτό πολλές φορές, συμβαίνει, γιατί η προετοιμασία της διαφημιστικής καμπάνιας δεν έχει γίνει σωστά και ο αλγόριθμος δεν ανταποκρίνεται όπως θα έπρεπε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, πολλές εταιρείες να ξοδεύουν χρήματα σε άσκοπα likes και views που δεν ανταποκρίνονται στο προϊόν. Επίσης, η σωστή στόχευση σε keywords που αφορούν το προϊόν μπορεί να κοστίζει αρκετά αν υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός.
Ένα άλλο πλεονέκτημα που έχει η σχεδίαση ενός φυλλαδίου είναι ότι δεν απαιτεί ειδικές γνώσεις για τον σχεδιασμό και την παραγωγή του. Σήμερα, υπάρχουν πολλές ηλεκτρονικές πλατφόρμες που παρέχουν τη δυνατότητα σε όποιον θέλει να φτιάξει το δικό του φυλλάδιο, με το κατάλληλο κείμενο και εικόνες. Μπορούμε, δηλαδή, να επιλέξουμε το μέγεθος του χαρτιού και να τοποθετήσουμε τα δικά μας γραφικά και εικόνες, φτιάχνοντας μια δική μας σύνθεση, σύμφωνα με τα γούστα και τις προτιμήσεις μας.
Σε αντίθεση με το ψηφιακό μάρκετινγκ, δεν υπάρχουν περιορισμοί στο πλήθος των λέξεων που θα μπουν στο χαρτί. Ωστόσο, οι λέξεις και τα διάφορα λογοπαίγνια που θα χρησιμοποιήσουμε πρέπει να είναι σε μία σωστή διάταξη και να είναι ευανάγνωστα. Όταν σχεδιάζετε το φυλλάδιό σας, σκεφτείτε να συμπεριλάβετε μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες. Το κείμενο πρέπει να ξεχωρίζει με κουκκίδες και μεγάλες κεφαλίδες, ώστε να περνάει άμεσα το μήνυμα στον καταναλωτή.