Σήμερα, η τεχνολογία έχει καθορίσει τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων σε μεγάλο επίπεδο. Όλα μεταξύ τους συνδέονται, από την αποθήκη μέχρι την τελική παράδοση του προϊόντος στον πελάτη. Τα εστιατόρια, τα τουριστικά καταλύματα και οι χώροι εστίασης γενικότερα ήταν ο τελευταίος κλάδος που εναρμονίστηκε με αυτή την τεχνολογική εξέλιξη. Βέβαια έπρεπε ο καιρός να ωριμάσει για να γίνει μία τέτοια μετάβαση, γιατί αρκετοί εστιάτορες δεν είχαν τις γνώσεις που έχουν σήμερα οι νεότεροι και ήταν δύσκολο για αυτούς να κάνουν μία τέτοια αλλαγή στην επιχείρησή τους.
Σήμερα τα συστήματα παραγγελιοληψίας είναι αναπόσπαστο κομμάτι μιας επιχείρησης και βοηθούν το προσωπικό και τους επιχειρηματίες στην διαχείριση και διεκπεραίωση των παραγγελιών όπως και στον έλεγχο του τζίρου. Επίσης διευκολύνουν την εξυπηρέτηση των πελατών χωρίς να καθυστερούν οι παραγγελίες και να γίνονται λάθη στην κουζίνα. Είναι επίσης σημαντικό ένα τέτοιο σύστημα να μπορεί να αυξήσει την αποδοτικότητα, να μειώσει τα σφάλματα και ενδεχομένως να ενισχύσει τις πωλήσεις.
Ποιες ανάγκες όμως οδηγούν μια επιχείρηση να προμηθευτεί ένα τέτοιο σύστημα:
-
Μεγάλος όγκος παραγγελιών που δεν εξυπηρετούνται εύκολα
-
Προβλήματα με την διεκπεραίωση παραγγελιών από τους σερβιτόρους και στην εξυπηρέτηση με τους πελάτες.
-
Λάθη στις πληρωμές και στις παραγγελίες.
-
Κακή διαχείριση των οικονομικών στοιχείων και διαφυγή κερδών.
-
Κακή διαχείριση αποθήκης και υλικών.
-
Λανθασμένες τιμές στα προϊόντα.
-
Ελλιπές μενού
Πως μπορούν να επιλυθούν τα παραπάνω προβλήματα με ένα σύγχρονο σύστημα παραγγελιοληψίας
Ένα σύστημα POS μπορεί να βελτιστοποιήσει τη λήψη παραγγελιών και την επεξεργασία πληρωμών.
Όλες οι παραγγελίες γίνονται ασύρματα από tablet που έχουν σερβιτόροι και που συνδέονται με το κεντρικό σύστημα στην κουζίνα. Έτσι επιτυγχάνεται η σωστή και γρήγορη διεκπεραίωση της παραγγελίας για το σωστό τραπέζι, χωρίς να γίνονται λάθη στην προετοιμασία. Επίσης, τα συστήματα παραγγελιοληψίας μπορούν να διεκπεραιώσουν μεγάλο όγκο παραγγελιών χωρίς καθυστερήσεις και λάθη.
Επιπλέον, με τις εφαρμογές για κινητές συσκευές και κωδικών QR, οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν και να πληρώσουν μέσω των smartphone τους, χωρίς την διαμεσολάβηση του σερβιτόρου.
Όλα τα συστήματα παραγγελιοληψίας θα πρέπει να δουλεύουν και να είναι συμβατά με την υπάρχουσα τεχνολογική δομή μιας επιχείρησης. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει η ίδια η εταιρεία που προμηθεύει το λογισμικό να αναλάβει και την αναβάθμιση της υποδομής. Είναι πολύ σημαντικό τα συστήματα παραγγελιοληψίας να είναι εύχρηστα και από τους υπάλληλους αλλά και από τους επιχειρηματίες.
Τα συστήματα θα πρέπει να συλλέγουν δεδομένα και να παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για τις τάσεις πωλήσεων, τα δημοφιλή στοιχεία, μενού και τις προτιμήσεις των πελατών.
Η διαχείριση του αποθέματος είναι εξίσου σημαντική και μάλιστα σε πραγματικό χρόνο. Πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα στα συστήματα παραγγελιοληψίας να συνδέονται με τα προϊόντα της αποθήκης και τις παραγγελίες για να ελέγχονται τα επίπεδα των αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο.
Ένας μεγάλος βραχνάς για μία επιχείρηση είναι η άμεση υποστήριξη αυτών των συστημάτων. Δυστυχώς αρκετές εταιρείες δεν έχουν διαρκή τεχνική υποστήριξη στους πελάτες τους και αργούν να ανταποκριθούν στην επίλυση προβλημάτων.