Παρέμβαση της Πέτης Πέρκα ως Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος στην Ολομέλεια της Βουλής επί της πρότασης δυσπιστίας που κατέθεσαν οι Κ.Ο. ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ, ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ και ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ κατά της κυβέρνησης
Σχολιάζοντας τις «απαράδεκτες» δηλώσεις Υπουργών και στελεχών της ΝΔ ξεκίνησε την τοποθέτησή της η Βουλεύτρια Φλώρινας και Γραμματέας της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς. Τον κ. Φλωρίδη, που χαρακτήρισε «για τα μπάζα», όποιον ασχολείται με το μπάζωμα στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. «Δηλαδή οι οικογένειες των θυμάτων, οι δικαστικοί λειτουργοί, οι εμπειρογνώμονες, εμείς, όλοι είμαστε ‘για τα μπάζα’;», είπε δηκτικά.
«Ο δε κ. Σκέρτσος μας μίλησε για «θεωρίες συνωμοσίας». Κι όμως, ακόμα δεν έχει απαντηθεί το κρίσιμο ερώτημα: Ποιος έδωσε εντολή για το μπάζωμα; Μια ‘ορφανή’ εντολή κυκλοφορεί.. Ενώ από την Εξεταστική Επιτροπή αποκλείστηκαν όλοι εκείνοι που θα μπορούσαν να μας διαφωτίσουν για αυτήν την περίεργη πυρκαγιά.
Γνωρίζουμε από τους εμπειρογνώμονες ότι έγινε εκσκαφή μεγάλου όγκου χωμάτων, που τοποθετήθηκε σε άγνωστο μέρος, ενώ το έργο ανέλαβαν 5 εταιρίες, μία εκ των οποίων συστάθηκε μετά την ολοκλήρωση του έργου. Παρ’ όλα αυτά, βρέθηκαν ίχνη από ξυλόλιο, αλλά και ανθρώπινοι ιστοί, στη θέση Κουλούρι που ανήκει στον ΟΣΕ. Θα απαντήσει κανείς από την κυβέρνηση για όλα αυτά;».
Σε ό,τι αφορά το θέμα των μονταρισμένων συνομιλιών του μοιραίου σταθμάρχη με τον εκλιπόντα μηχανοδηγό, η Π. Πέρκα υπογράμμισε πως άλλο ένα κρίσιμο ερώτημα πλανάται: Ποιος μπήκε παράνομα στο σύστημα καταγραφών του ΟΣΕ και έκανε συρραφή των συνομιλιών; «Αυτό κανονικά, σε μια ευνομούμενη Πολιτεία, θα έπρεπε να απασχολεί τον ίδιο τον Πρωθυπουργό – μάλιστα ήταν ο κ. Μητσοτάκης που επικαλέστηκε το εν λόγω μοντάζ στο πρώτο Υπουργικό Συμβούλιο μετά το δυστύχημα. Δεν έχει υπάρξει όμως καμία αντίδραση από πλευράς του, για ένα μείζον πολιτικό και θεσμικό θέμα, που ‘χτυπά στην καρδιά’ του κράτους δικαίου», τόνισε.
Ενώ χαρακτήρισε τον σημερινό επικεφαλής του ΟΣΕ, Π. Τερεζάκη, «αρχιερέα της συγκάλυψης». «Ο κ. Τερεζάκης ήταν υπάλληλος μιας εταιρίας που παρείχε συμβουλευτικές υπηρεσίες στον ΟΣΕ και μια μέρα μετά το δυστύχημα ανέλαβε όλο το θέμα της συγκάλυψης».
Στην Εξεταστική Επιτροπή κατέθεσε ότι ήταν εκείνος, μαζί με κάποιον διαπιστευμένο υπάλληλο του ΟΣΕ, που αντέγραψε τις ηχογραφημένες συνομιλίες του μοιραίου σταθμάρχη με τον εκλιπόντα μηχανοδηγό και τις παρέδωσε στις αρχές. «Αυτά αποδεικνύεται ότι είναι ψέματα», παρατήρησε η Βουλεύτρια Φλώρινας.. Και εσάς, κύριοι συνάδελφοι Βουλευτές της ΝΔ, που χειροκροτούσατε χθες με τόσο ενθουσιασμό τον κ. Καραμανλή και μέσω αυτού του χειροκροτήματος, αλλά και της σιωπής σας, συμμετέχετε στη συγκάλυψη, όλο αυτό δεν φαίνεται να σας απασχολεί».
Συνεχίζοντας, υπενθύμισε το «κακό προηγούμενο» της κυβέρνησης με το κράτος δικαίου και τη δημοκρατία, αναφέροντας χαρακτηριστικά τις ‘νόμιμες επισυνδέσεις’, την ΕΥΠ, τις παρεμβάσεις στην ανεξαρτησία των Ανεξάρτητων Αρχών, το ψήφισμα/ράπισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλία για το κράτος δικαίου, την 107η θέση στην ελευθερία του Τύπου, το Άρθρο 16 για τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση, την αναθεώρηση του οποίου «η Ελλάδα δεν μπορούσε να περιμένει», όπως δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης, και τη διαρροή προσωπικών δεδομένων των αποδήμων, όπου, όπως σημείωσε, «σε άλλη χώρα η κα Κεραμέως θα είχε παραιτηθεί».
«Γενικότερα η κυβέρνηση έχει κάνει το κράτος δικαίου ‘κουρελόχαρτο’. Με κάθε πράξη, με κάθε πολιτική, με κάθε νομοθέτημα, απομακρύνει την Ελλάδα από αυτό και πλήττει βάναυσα τη δημοκρατία μας. Τίποτα δεν είναι απόρρητο προκειμένου να εγκαθιδρυθεί η κυριαρχία του Κ. Μητσοτάκη».
Η Π. Πέρκα ολοκλήρωσε την τοποθέτησή της, σχολιάζοντας τη χθεσινή ομιλία του Κ. Καραμανλή στην Ολομέλεια της Βουλής. Ειδικότερα, προκάλεσε τον πρώην Υπουργό, αφού ο ίδιος δήλωσε ότι «θέλει να λάμψει η αλήθεια», να δεχθεί, όπως και η κυβερνητική πλειοψηφία, να γίνει Προανακριτική Επιτροπή. Αν και από το χειροκρότημα των βουλευτών της ΝΔ στον κ. Καραμανλή υποθέτω ότι θα απορρφθεί και το νέο αίτημά μας για Προανακριτική Επιτροπή, όπως αυτό αποτυπώνεται στο Πόρισμα της Νέας Αριστεράς.
«Και το χειρότερο, ο κ. Καραμανλής όπως και ο κ. Σκέρτσος, όταν δεν λέει απολύτως ψέματα, απαντάει σε λάθος ερώτημα. Ακούσαμε και από τους δύο να ερωτούν, σε σχέση με τη Σύμβαση 717, «τι να κάναμε, να την ακυρώναμε;». Η απάντηση είναι προφανώς όχι, μπορούσατε όμως να υπογράψετε ήδη από τον Οκτώβρη 2019 τη Συμπληρωματική Σύμβαση, η οποία είχε χρονοδιάγραμμα 14 μηνών και η υπόθεση να έχει τελειώσει.
Αναρωτιέμαι επίσης, ποιες είναι αυτές οι δυσκολίες που λέει ο κ. Καραμανλής ότι αντιμετώπισε με τη σύμβαση; Αφού όλες είχαν ήδη λυθεί. Είχε περάσει από Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ την παρέλαβε με ποσοστό προόδου 72% – κάτι που αποδεικνύεται από επίσημα έγγραφα που έχουμε καταθέσει. Τι συνέβη μετά και το ποσοστό έπεσε στο 30%; Έχουμε δηλαδή το παράδοξο να έχει γίνει κάτι τέτοιο και να μην έχει ‘ανοίξει ρουθούνι’ – ούτε ρήτρες στους εργολάβους, ούτε ενημέρωση των ελληνικών και ευρωπαϊκών αρχών. Και η απάντηση της κυβέρνησης είναι «αποξήλωση εξοπλισμού».
Πώς ξηλώσατε, με τι τιμή, με ποια απόφαση, ρωτήσαμε και στην Εξεταστική Επιτροπή, για να λάβουμε την απάντηση «αδαπάνως»! Λόγω αυτού του ‘ξηλώματος’ όμως παραιτήθηκε ο Πρόεδρος της Επιτροπής ETCS Χ. Κατσιούλης, ο οποίος κατήγγειλε κακοδιαχείριση της σύμβασης και ότι κακώς αποξηλώθηκε εξοπλισμός που λειτουργούσε.
Για να έρθει την ίδια περίοδο ο κ. Καραμανλής και να αποζημιώσει τους αναδόχους με 3.3. εκ. ευρώ (2.8 εκ. ευρώ με δική του υπογραφή, 500 χιλ. ευρώ από την ΕΡΓΟΣΕ), για διάστημα που η κοινοπραξία τελούσε υπό καθεστώς Ειδικής Πρόσκλησης, ήταν δηλαδή ένα βήμα πριν την έκπτωση. Ενώ συγχρόνως παραιτείται ο ΓΓ Μεταφορών, Ν. Σταθόπουλος – μήπως για να μην υπογράψει αυτός την αποζημίωση; – ενώ προσλαμβάνεται ως ειδικός σύμβουλος στον ΟΣΕ, ο πραγματογνώμονας του ΤΕΕ που είπε πως ο κ. Κατσιούλης είχε άδικο.
Και όλοι οι παραπάνω, μαζί με τον Πρόεδρο των Μηχανοδηγών Κ. Γενιδούνια, τον πρώην Πρόεδρο του ΟΣΕ Κ. Σπηλιόπουλο, που επίσης είχε καταγγείλει την προβληματική κατάσταση στο σιδηρόδρομο και τους εμπειρογνώμονες των οικογενειών, δεν θεωρήθηκαν κρίσιμοι μάρτυρες για να καταθέσουν στην Εξεταστική Επιτροπή.