Υποψήφιοι για το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Κουρεμπανάς Αλέξανδρος
Μιχαήλ Χαρίλαος (νεοδιόριστος)
Πιερράτου Ιωάννης
Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών στην ΕΛΜΕ Φλώρινας καταγγέλλουμε την εκλογική διαδικασία fast-track (μόλις σε 4 εργάσιμες) που αποφάσισαν από κοινού οι δυνάμεις της ΕΚΕΦ(ΣΥΡΙΖΑ) και της ΔΑΚΕ για ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΜΕ.
Απόφαση ΔΣ Τετάρτη 22/2/23 – Εκλογοαπαολογιστική Συνέλευση 28/2/23 – Εκλογές 2/3/23
Γιατί αυτοί είναι….. έτσι θέλουν το σωματείο μας… Δεν θα τους το χαρίσουμε!
Με τη συμμετοχή και την ψήφο μας υπερασπιζόμαστε το σωματείο μας και την λειτουργία του!
Για να γίνουν τα σωματεία μας το «κοινό σπίτι» όλων συναδέλφων/ισσών, για όλα τα ζητήματα, «ασπίδα» για όλους/όλες τους/τις συναδέλφους/ισσες.Για να κλιμακώσουμε τον αγώνα μας ώστε να μην πληρώσει και πάλι ο λαός!
Ενισχύουμε αποφασιστικά την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, δυναμώνουμε την αταλάντευτη δύναμη αγώνα και διεκδίκησης μέσα στον κλάδο, βαδίζουμε μαζί στον αγώνα με επίκεντρο τις δικές μας ανάγκες στη ζωή, τη δουλεία και τη μόρφωση!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Όλοι μαζί κρατήσαμε περήφανη στάση τα τελευταία χρόνια! Κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες καταφέραμε να κρατήσουμε τα σχολεία όρθια, να υπερασπιστούμε τη μόρφωση των παιδιών μας, την αξιοπρέπειά μας. Βάλαμε τεράστια εμπόδια σε νόμους και αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, σε κατευθύνσεις της Ε.Ε. που προσπαθούν εδώ και χρόνια όλες οι κυβερνήσεις να υλοποιήσουν. Δείξαμε πως εμείς, οι εργαζόμενοι έχουμε τον τελευταίο λόγο απέναντι σε αντιλαϊκούς νόμους. Παρά την τρομοκρατία, τα δικαστήρια και τις συκοφαντίες, δε νομιμοποιήσαμε καμία από τις πολυδιαφημισμένες μεταρρυθμίσεις όπως η κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της «αξιολόγησης», οι «μέντορες», οι «συντονιστές», οι ηλεκτρονικές ψευδο – εκλογές (Υπηρεσιακά Συμβούλια) και ο νόμος Χατζηδάκη, οι κάμερες στη τάξη, τις «τηλεαπουσίες» στους αγωνιζόμενους μαθητές, κλπ.
Συνεχίζουμε ακόμα πιο αποφασιστικά! Καμία ανοχή στην κυβερνητική πολιτική, καμία αναμονή από κυβερνητικούς «σωτήρες»! Μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό!
Δεν πάει άλλο με τους μισθούς πείνας των 700€ και 800€ για χιλιάδες νεοδιόριστους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, δεν πάει άλλο με τους παγωμένους μισθούς και τα κομμένα δώρα για όλους τους συναδέλφους, με του χιλιάδες ακόμα που αναγκάζονται να νοικιάζουν και δεύτερο σπίτι γιατί εργάζονται μακριά από τον τόπο τους και την οικογένειά τους, που ξοδεύουν ένα νοίκι ακόμα για να μετακινηθούν από και προς το σχολείο. Δεν πάει άλλο με το τεράστιο κύμα ακρίβειας και ανατιμήσεων, με το κόστος σε ρεύμα και καύσιμα.
Την ίδια στιγμή που εμείς ματώνουμε για να τα βγάλουμε πέρα, τα αρπακτικά των μεγάλων επιχειρήσεων ξεκοκαλίζουν ένα ακόμα πακέτο χρηματοδοτήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης με τις ευλογίες κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης. Το 95% της φορολογίας βαραίνει τις πλάτες του λαού που ματώνει για να επιδοτούνται και να φοροαπαλλάσσονται οι λίγοι. Αυτή είναι η κοινή αντιλαϊκή στρατηγική της κερδοφορίας, της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης που ψηφίζουν και υλοποιούν όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ.
Οι εργαζόμενοι έχουμε τη δύναμη, μπορούμε να επιβάλουμε το δίκιο μας, μπορούμε να πετύχουμε νίκες, φτάνει να σπάσουμε το φόβο, να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας χωρίς ανοχή στην αντιλαϊκή πολιτική, χωρίς να ζυγιάζουμε τις ανάγκες μας με τις επιδιώξεις των λίγων, χωρίς αναμονή για «μεσσίες» που υπόσχονται ότι θα μας λυτρώσουν και τελικά, είτε ως κυβέρνηση είτε ως αντιπολίτευση, ψηφίζουν και υλοποιούν τους αντιλαϊκούς νόμους.
Χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας απέναντι στην βάρβαρη και κυνική πολιτική της κυβέρνησης, να ανατραπεί η αντιλαϊκή πολιτική που μας μαυρίζει τη ζωή. Ταυτόχρονα όμως, χρειάζεται να καταδικαστούν όλοι όσοι από κοινού και εναλλάξ μας φόρτωσαν ένα βουνό από άδικους νόμους στις πλάτες, όλοι όσοι δεσμεύονται από την κοινή αντιλαϊκή στρατηγική.
Απέναντι στους σχεδιασμούς ΕΕ – ΟΟΣΑ στον χώρο της εκπαίδευσης που εδώ και 40 χρόνια έχουν εφαρμόσει όλες οι κυβερνήσεις, για ένα ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο, απέναντι στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων για την πλειοψηφία των μαθητών χρειάζεται να σημάνει ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ!
Ολόκληρη η ελληνική κοινωνία βλέπει το «έργο» της ήδη αξιολογημένης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής:
Τα παλιά, ασυντήρητα, επικίνδυνα, κτίρια μέσα στα οποία κάνουμε μάθημα και η ανεπαρκής χρηματοδότηση για τη λειτουργία τους, είναι πλέον ο κανόνας.
Μέσα στα σχολεία μας βιώνουμε καθημερινά την απουσία οποιασδήποτε στήριξης προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τα σοβαρά μαθησιακά, κοινωνικά και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα που οξύνονται τα τελευταία χρόνια.
Οι νεοδιόριστοι βλέπουν τις μονιμοποιήσεις τους να ανακαλούνται, προκειμένου να περιμένουν την ατομική τους αξιολόγηση.
Κυριολεκτικά το μηνιάτικο φεύγει μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο.
Οι εκπαιδευτικοί δε φοβόμαστε την «αξιολόγηση», δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε» όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια. Κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Αυτή ακριβώς η διαδικασία είναι που ζητάμε να στηριχθεί ουσιαστικά από το κράτος.
Το περιεχόμενο και τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και την ανάγκη στήριξης των εκπαιδευτικών, το αντίθετο!
Στόχο έχουν την κατάταξη σχολείων και εκπαιδευτικών σε «καλά» και «κακά», που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους, ανάλογα με την πρόσβασή τους σε χορηγούς, ανάλογα με την ταξική σύνθεση.
Στόχο έχουν να προχωρήσουν πιο γρήγορα την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, την «αυτονομία και τις δεξιότητες», την «εξοικονόμηση πόρων και τις περικοπές». Παράλληλα ενισχύουν την εντατικοποίηση της δουλειάς μας, καθιερώνουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Μεταθέτουν τις δικές τους ευθύνες για τα «χάλια» του εκπαιδευτικού συστήματος στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.Θέλουν έναν εκπαιδευτικό φοβισμένο, τρομοκρατημένο, έρμαιο του εκάστοτε «αξιολογητή». Στόχο έχουν να καθυποτάξουν τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους.
Η επιλογή της προώθησης της «ατομικής αξιολόγησης» είναι τμήμα της ενιαίας στρατηγικής που προωθεί η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ. στα πλαίσιο των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Στο 3ο μνημόνιο το 2015 (ΣΥΡΙΖΑ – Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ) μπήκε ρητά η δέσμευση για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος.
Η κ. Κεραμέως στον ν. 4547/18 του ΣΥΡΙΖΑ «πάτησε» για να προωθήσει την «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση», τον νόμο 4589/19 του Γαβρόγλου αξιοποιεί (παρ. 7, άρθρο 62) για να κρατάει σε ομηρεία τους νεοδιόριστους.
Η Ν.Δ. διατήρησε και εφάρμοσε τον ν. 4589/19 του Γαβρόγλου που απαξίωσε το πτυχίο και την προϋπηρεσία μας, αποθέωσε το κυνήγι των «προσόντων» και αποτέλεσε την πιο σκληρή και ακριβοπληρωμένη «αξιολόγηση».
Στο Δημόσιο, η Ν.Δ., τον νόμο Βερναδάκη (ΣΥΡΙΖΑ) (ν.4369/2016) υλοποίησε. Με βάση αυτόν, καλούνται προϊστάμενοι και διευθυντές να αξιολογήσουν τους δημόσιους υπαλλήλους με κριτήρια τη λεγόμενη στοχοθεσία, τους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς για το δημόσιο (ιδιωτικοποιήσεις, επιχειρηματική λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών κ.ά.), τη συμπεριφορά των δημοσίων υπαλλήλων «εντός κι εκτός υπηρεσίας», την πίστη στους αντιλαϊκούς νόμους του κράτους, τη σύνδεση της «αξιολόγησης» με την περικοπή του μισθού και τις απολύσεις (βλ. ν. 4354/2015 και ν. 4369/2016).
ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ – ΝΔ ψήφισαν χέρι – χέρι την αντιδραστική τροπολογία Γεροβασίλη για την «αξιολόγηση» των δημοσίων υπαλλήλων που προέβλεπε ότι όποιος δε συμμετείχε στην αξιολόγηση αποκλείονταν από θέσεις ευθύνης. Αυτή την τροπολογία επανάφερε η ΝΔ στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Η σύνδεση μισθού – αξιολόγησης, την οποία επανέφερε ο Μητσοτάκης, στις εξαγγελίες του για το ενιαίο μισθολόγιο του 2024 (!), έχει ήδη προβλεφθεί από τον νόμο – καρμανιόλα για το μισθολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ (4354/15 στο άρθρο 17 παρ. 1).
Δεν περιμένουμε κανένα σωτήρα, κανένα Μεσσία που «με ένα άρθρο κι έναν νόμο» θα μας πάει στη Γη της Επαγγελίας». Καταδικάζουμε μαζικά σε όλα τα επίπεδα όλους αυτούς που μας μαυρίζουν τη ζωή και διαλύουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Για τη στήριξη της διαβίωσης των εκπαιδευτικών και τη λειτουργία των σχολείων απαιτούμε:
▪Αύξηση μισθού κατά 20% στο εισαγωγικό κλιμάκιο και αντίστοιχα σε όλα τα υπόλοιπα. Καταβολή 13ου – 14ου μισθού, αφορολόγητο στα 12.000 €. Αναδρομική επιστροφή του «κλεμμένου» ΜΚ 2016-2017. Υπογραφή κλαδικής Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης για όλους τους εκπαιδευτικούς που να κατοχυρώνει τα εργασιακά δικαιώματα και τις διεκδικήσεις του κλάδου.
▪Κατάργηση των φόρων σε ρεύμα και στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης. Μείωση τιμών και πλαφόν στα βασικά είδη, στην ενέργεια, στα καύσιμα.
▪Χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών.
▪Δωρεάν μετακίνηση στην περιοχή πρόσληψης και 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ για όλο το έτος. Επιδότηση ενοικίου στα 300€ το μήνα. Αξιοποίηση διαθέσιμων διαμερισμάτων, δωματίων, εστιών και ξενοδοχείων για τη δωρεάν στέγαση αναπληρωτών και νεοδιόριστων.
▪Δωρεάν σίτιση για τους εκπαιδευτικούς σε στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες.
▪Άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων. Υπηρέτηση για ένα έτος της οργανικής τους. Δικαίωμα απόσπασης.
Αντιστεκόμαστε στο κατηγοριοποιημένο σχολείο των ταξικών φραγμών και της ημιμάθειας.
Παλεύουμε για:
Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/2020 και 4823/2021, 4547/18 και 4589/19.
Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και των εξετάσεων τύπου PISA.
Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε χιλιάδες μαθητές εκτός ΑΕΙ και απαξίωσε δεκάδες τμήματα σε όλη τη χώρα.
Αντιστεκόμαστε στον προσανατολισμό του σχολείου στην επιφανειακή γνώση, την ημιμάθεια, την αποθέωση των δεξιοτήτων που ενισχύεται με τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τα εργαστήρια δεξιοτήτων.
Δάσκαλος σκυφτός σημαίνει αμόρφωτος λαός!
Διεκδικούμε ένα σχολείο που να αντιστοιχεί στις ανάγκες του 21ου αιώνα, προσανατολισμένο στην ολόπλευρη μορφωτική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Με σύγχρονες εγκαταστάσεις, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια, αθλητικούς χώρους, χώρους πολιτισμού. Ένα σχολείο που χωράνε όλες οι ειδικότητες, οι οποίες πρέπει να εργάζονται στο αντικείμενό τους. Με σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα, βιβλία και εποπτικά μέσα που θα βοηθούν την εκπαιδευτική διαδικασία σε αυτή την κατεύθυνση. Με εκπαιδευτικούς που θα μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς μαζί με τις οικογένειές τους! Με μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, αύξηση της χρηματοδότησης, ουσιαστικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών.
ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΣΠΙΔΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ